Eșantion:
|
2732 persoane - 74% bărbați, 26% femei
|
Teritoriu:
|
România sau români din afară țării
|
Perioadă:
|
13 ianuarie - 12 martie 2020
|
Top venituri:
|
35% peste 6.000 lei
|
25% între 4.001 și 6.000 lei
|
18% între 3.001 și 4.000 lei
|
22% între 1.500 și 3.000 lei
|
Mediu de lucru:
|
57% privat, 20% stat, 14% antreprenori, 9% fără activitate profesională
|
Studiu realizat exclusiv online de CrameRomania.ro și ReVino.ro
|
În România, o țară în care consumul de vin de calitate crește de la un an la altul, numărul de crame noi care se deschid de la un an la altul este în creștere cu 3-5 unități. Iar consumatorii își conturează din ce în ce mai bine preferințele și tind spre a avea alegeri din ce în ce mai documentate. Astfel, în studiul nostru efectuat online, o proporție de 63% dintre români preferă vinurile seci, urmate de cele demiseci care sunt consumate de 27% dintre respondenți.
Anul acesta, nevoiți să stăm o perioadă în casă, vinurile pe care le consumăm țin cont de criteriile pe care le aveam înainte de pandemie, însă va urma o adaptare în funcție de venituri și de evenimentele la care vom participa.
În 2019, 60% dintre români achiziționau vinurile atât pentru consum propriu, cât și pentru cadouri, dar în 2020 situația o să fie diferită. O să cumpărăm produsele cramelor pentru a le asocia cu diverse tipuri de mâncare sau pentru relaxare în căminele proprii, însă susținem producătorii locali și încurajăm consumatorii să cumpere vinuri românești și, de ce nu, după starea de urgență, să susțină afacerile locale care oferă aceste produse.
Fiind la a treia ediție a analizei profilului de consumatori de vinuri, un lucru important pe care îl observăm este că prețul pe care un român îl plătește pentru o sticlă de vin rămâne constant, adică în proporție de 43% este între 30-49 lei. Iar în același timp, tot 43% dintre respondenți aleg supermarketul ca cea mai frecvența opțiune de cumpărare. Magazinele specializate și cramele fiind destinații de achiziție pentru 40% dintre români, avantajele fiind reprezentate de informațiile pe care specialiștii le pot furniza despre fiecare etapă a producției, cramele producătoare sau asocierile culinare care pot fi făcute. Cu siguranță, vom simți o creștere a achizițiilor online, tendința normală a acestei perioade în care multe crame, dar și magazine specializate și-au reorganizat activitatea pentru a putea veni în ajutorul românilor cu produse direct la ei acasă.
Vinul roșu este în continuare ales de 60% dintre respondenți, iar vinul alb de 29% dintre aceștia. Sunt procente asematoare cu cele din studiile din anii trecuți, lucru care ne confirmă faptul că este importantă culoarea vinului în raport cu momentul de consum.
O altă informație relevanță este despre asocierea consumul de vin împreună cu diverse tipuri de brânzeturi, aleasă de majoritatea persoanelor.
Consumul de brânzeturi alături de vinuri este preferat de 77% dintre respondenți, iar vinul roșu este consumat 33% alături de brânzeturi, urmat de 29% vinuri albe și doar 5% vinuri spumante.
De cele mai multe ori, mai exact în 77% dintre cazuri, cumpărătorii își aleg singuri vinul pe care doresc să îl consume, iar criteriile principale sunt cramele producătoare (63%), urmate de culoare (56%) și de soiurile de struguri (55%). La nivel de preferințe, Cabernet Sauvignon, dar și Feteasca Neagră sunt pe primele două locuri păstrându-și constant pozițiile în ultimii trei ani de când are loc studiul Revino.ro.
Anul acesta va fi unul al schimbărilor, atât pentru consumatori, cât și pentru crame. O perioadă, vom descoperi vinurile în online, atât prin informare, cât și achiziție. Faptul că sectorul HoReCa este puternic afectat de lipsa de activitate, a dus la sistarea activităților de vânzare ale cramelor ce vindeau către restaurante pentru o perioadă nedeterminată. Rămâne doar să ne adaptăm și să găsim soluții pentru acesta situație nemaiîntâlnită.
Cât despre vizitele la crame, din ce în ce mai mulți români au apucat să experimentele acest tip de turism, atât în țară noastră, cât și în afară. Dar anul acesta, lucrurile vor fi diferite, turismul viticol, dar și evenimentele de specialitate fiind amânate pentru a două parte a anului.
Salonul de vinuri pe care-l organizăm în luna mai a fost amânat pentru 21-22 noiembrie 2020, într-o ediție, specială Revino Cheese & Wine Show. Un eveniment care alătură vinului brânza, aducând împreună astfel unul dintre cele mai închegate cupluri alimentare.
Studiul de piață a fost realizat în exlusivitate de Revino.ro și CrameRomania.ro pe un eșantion de 2.732 persoane (74% bărbați și 26% femei) din toată țara în perioada 13 ianuarie - 12 martie 2020. Cei mai mulți dintre respondeți sunt localizați în Muntenia și Transilvania, 57% dintre aceștia își desfășoară activitatea în mediul privat, au absolvit o facultate (46%) sau un master (33%). La nivel de venituri, pentru 35% dintre ei încasările lunare depășesc suma de 6.000 lei, urmați de cei care au 3.001 și 4.000 lei / luna -18%. Studiul a fost realizat exclusiv online pe platforma www.esurveypro.com.
Va încurajăm să susțineți producătorii locali și să consumați vinul în cantități moderate.
Revino / 30.03.2020